De Alpen

9 april 2016

Je kan in de goede trein stappen dan rij je niet verkeerd. Maar je weet niet hoe laat je aankomt.

De Japanse spoorwegen zijn heel punctueel, maar vandaag niet  De Azusa trein 13 naar Matsumoto liep onderweg een uur vertraging op. Alleen langdurig onderhandelen heeft de machinist ervan kunnen weerhouden om uit schande harakiri te plegen. De reden is onduidelijk, de  omroeper in de trein sprak een taal die we niet begrepen.

Nu zijn we dan toch in Matsumoto, een stad in de Japanse Alpen. 600 meter hoog ongeveer. Het  hotel ligt mooi centraal, net achter een tempel waar de monnik van dienst net 6 keer op de gong heeft geslagen. Dat klopt het is 18 uur.
Verder is er een werkelijk schitterend samoerai kasteel met een even zo mooie kersenbloesemtuin er omheen. Zie de fotos.

Het hotel is prima. Eenvoudig en om 23 uur dicht. Dat is voor ons wel lastig.
Wat opmerkelijk is is wederom de badkamer. Dit maal een soort kapsule waar je net in kunt. Doet denken aan dr. Who.

We gaan even aan de drank en dan eten. Konbanwa