Kyoto, Japan

Anagram

24 april 2016 - Kyoto, Japan

We zijn in Kyoto, de zelfde letters als Tokyo merkte Anja op. Een anagram, raar of niet. In iedere geval hebben we Hiroshima verlaten, wat een indrukwekkende plek. Het afscheid was mooi, een gezellige avond in een klein restaurantje om de hoek, naast ons de lokale bloemenboer die ons maar saké bleef schenken. Overigens je schenkt hier niet zelf je drinken in. Dat doet iemand anders voor je en je houdt dan je glas met twee handen en met aandacht vast.
Gisteravond moesten we ook weer denken aan al het bijzonders dat we gegeten hebben, veel hebben we er al van verteld, maar een zijn we vergeten.

Op Naoshima werden we gestuurd naar het enige lokale restaurantje wat open was.
Fried noodles with hormones, nou hormonen daar kan ik geen genoeg van krijgen, dus dat besteld met een grote Kirin bier.

Het was heerlijk, noodles groenten en wat onbestemde taaie stukjes vlees (?). U raadt het al, darmen. Maar toch echt lekker.

Vanmorgen in de shinkansen gestapt, en binnen 2 uur ben je 360 km verder, waarbij er dan ook nog een overstap zit van 14 minuten en dit keer alles stipt op tijd. Bagage naar het hotel en de stad in.

Kyoto is een heksenketel. Natuurlijk was ik weer niet te houden eerst naar de giesha wijk. Er waren heel veel geishas maar vooral heel veel toeristen.
De lokatie van het hotel is trouwens weer perfect. In deze wijk hebben we voor dinsdag een geisha voorstelling met thee ceremonie besproken.

Terug gelopen via wat tempels. Het is trouwens moeilijker om in Japan ergens naar toe te lopen zonder tempels. Daarbij wordt het lopen bemoeilijkt door de fietsers. Daar zijn er ook veel van en ze fietsen allemaal op de stoep
En gaan eten in een beroemd sushi lopende band restaurant. We hadden 28 bordjes, pffff.

Morgen gaan we met een gids de stad in. Ben benieuwd.

Oh ja wel veel dure auto's hier, Porsche, Maserati, Ferrari en natuurlijk Mini.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl