Kanazawa, Japan

Helemaal zen

19 april 2016 - Kanazawa, Japan

Even een update. Niet te lang, maar het gaat weer goed met Anja, gelukkig maar. Na een ontbijt met sushi aan de lopende band knapte ze al goed op. Er was zelfs een miniatuur shinkansen trein die de extra bestellingen naar de tafels zoefde.
Vervolgens zijn we naar het museum van de 21e eeuw voor de moderne kunst geweest, dat was erg mooi.
De volgende stop was het DT Suzuki museum. Nee niet van de motorfietsen, maar Suzuki-san was een van de meest vooraanstaande zen filosofen van de 20e eeuw. Een prachtig museum, helemaal zen. Grappig was dat er een Japanse meneer was die aan Anja vroeg of ik Bill Gates was, ja voor mij lijken alle Japaners ook op elkaar.
Gelukkig lunchtijd!
Een onooglijk tentje, alwaar we lekker gegeten hebben, riceballs. We vroegen naar de Dajoji tempel, ons aangeraden door Marleen, waarvoor dank.
De juffrouw van het restaurant keek ons bedenkelijk aan, dat was ver weg. Wel een uur lopen.
We kregen het advies een taxi te nemen.
Het bleek inderdaad een km of 5 van het hotel te zijn. De taxi chauffeur had er nog nooit van gehoord en sprak alleen Japans. Dat bleef hij ook gewoon doen, dus wij Nederlands terugpraten.
Na wat vijven en zessen had hij dan toch een bestemming ingetoetst op zijn navigatie en hup saké daar gingen we. Natuurlijk kwamen we aan.

Een mooie afgelegen tempel, geen toerist te zien zolang we geen spiegel tegenkwamen.
Alleen de aangekondigde natte zen tuin hebben we niet gevonden.

We zijn op ons gemak terug gewandeld en zijn nu helemaal zen en blij