Takayama, Japan

Hup Saké

16 april 2016 - Takayama, Japan

Hup Saké

Wat een heerlijk rustige dag. Eerst een fantastische wandeling in Hida Furakawa met een enthousiaste gids. We hebben onder andere een rijst polijster, een kaarsenmaker en een saké brouwerij bezocht. Tussendoor koffie met sakura cake genoten bij zijn vrouw in haar café.
Binnenkort is daar ook een festival. Met van die prachtige praalwagens en........ Naakte Mannen. Google maar eens op Hida Furukawa.

Verder geleerd dat rode kaarsen voor een feest zijn en witte voor een herdenking. Het was prachtig. Intussen had het meisje van de gids organisatie voor ons een tafel gereserveerd bij het beste sushi restaurant van Takayama. Daar zitten we nu in een eigen kamertje. Soort van opgesloten.  Net als thuis met twee. Maar na wat bier voor mij en een fles saké voor Anja en vooral echt de lekkerste sashimi en sushi die we ooit gegeten hebben zijn we helemaal blij.
Tevens voegt de wc een nieuwe dimensie toe. Als ik binnen kom gaat de deksel en bril automatisch omhoog en wordt de waterpartij verlicht door een sfeervol ledlampje.

De avond is begonnen.

Verder hebben we het fenomeen snack gezien
Er zijn hier in de buurt veel etablissementen die  beginnen met snack. Bijvoorbeeld Snack Honey.
Nou helaas geen kroketten. Het zijn animeer gelegenheden en wel de laagste in rang.
Bovenaan staat de geisha. Een gezelschapsdame. Geen hoer. Dan komt de hostess. Van een iets minder niveau. En daaronder bungelt de snack...
Doel blijft gezelschap maar de kans op sex stijgt met het dalen van het niveau. In dit stadje van 90.000 inwoners zijn wel zat van dit soort plekken.

Terug naar nu.
We krijgen kersenbloesem ijs. Heerlijk. We lopen zo terug naar de Ryokan.

We gaan morgen naar Kanazawa. Blijf lezen.