Naoshima Island, Japan

Tuimelaartje

21 april 2016 - Naoshima Island, Japan

Soms tuimelt er zo maar wat om. Dat is vaak het gevolg van een menselijke fout. Zoals gister. We waren op weg van Kanazawa naar Naoshima. 5,5 uur reizen, trein boot en bus, nu waren we sterk voorbereid met bakjes eten en drinken zoals alle Japanners dat doen. Wederom met de shinkansen, toch bizar 260 km per uur. Maar wel in ruim een uur 200 km verder. In Okayama wilde ik in de dubbeldekker die ons verder zou brengen even kijken naar de onderste verdieping, en ja zo'n rugzak van bijna 15 kg......
Daar tuimelde ik, er was niets aan te doen, zomaar op het perron. Alleen kwam ik niet vanzelf overeind.  Rugzak af, arm pijn en snel in de trein.

Ook qua accommodatie zijn we getuimeld. Van een hip hotel naar een Yurt. Dat is een mongoolse tent. Ik had daar naar uitgekeken, maar dan valt het wel vaker tegen.
De tenten zijn prima, maar er is verder niets. Gister op een half uur afstand lopen gegeten. Wat overigens weer wel een prima tentje was, leuk lekker en gezellig. Op aanraden van de juffrouw van de camping.
Verder is er dus echt niets, nog geen bekertje om uit te drinken, geen winkeltje in de buurt, douchen moet je betalen en het regent. De camping ligt verder aan een scheepvaart route en wordt bevolkt door een groep chinezen waarvan het ene deel om 2 uur in de nacht nog wakker is en het andere deel om 6 uur opstaat.
Maar het ligt wel aan het strand en de zee doet ons altijd goed.

Vanmorgen dan maar laat er op uit met de plu van de tent (dat dan weer wel) en heerlijk ontbeten in een cafeetje, overigens het enige dat open was voor ontbijt en aan het einde van de buslijn. Anja kon eindelijk yoghurt met fruit en muesli bestellen.

Naoshima is een eiland dat zich richt op kunst, er zijn veel musea en installaties, dat moet heel bijzonder zijn. Dus daar gaan we zo kijken.

Morgen gaan we naar Hiroshima. Daar hebben we een gids geregeld. Er is, zoals we ontdekt hebben, een organisatie voor local guides in alle steden. Je stuurt een mailtje en dan komt er een vrijwilliger, gratis, nou dat vinden Hollanders natuurlijk prima.
Ook hopen we qua accommodatie dan weer wat terug te tuimelen, ook al is het een luxe probleem.

1. Ben en Inge Willems:
    21 april 2016
    Hoi Anja en Rob,
    Wat een verhalen en belevenissen! Ik kan me voorstellen dat het af en toe moeilijk is om te verwerken. Het is zoo anders dan we hier kennen. Wij gaan nu op (wereld)reis naar Schoonoord.. Ha,ha. Nog een heel mooie verdere reis . We genieten van jullie verhalen